BIG DATA
og produkter



SalesMaster tager udgangspunkt i det faktum, at enhver virksomhed med kørende sælgere og konsulenter, med fordel kan flytte køretid, booking tid og administrationstid til salgstid.
Med udviklingen af SalesMaster har Gilling/The Human Decision systematiseret beslutningerne i salgsledelsesprocessen, så man får optimeret salgsledelse, administration og booking, så den rækkefølge som kunder og emner bookes og besøges i, minimerer den samlede køretid og kørelængde.
Med SalesMaster processen vil både virksomhed, salgsledelse og sælgere oplever en win-win!
Nu er data og store datamængder ikke kun forbeholdt offentlige virksomheder. Mange private virksomheder driver også store databaser.
Gilling/The Human Decision er en af dem. Vi har i snart 20 år via samarbejder og egen indsats, levere data som:
  • Digitale vejkort
  • OIS (BBR, SVUR, ESR) data
  • Boliger til salg
  • Danmarks Butiksregister
  • Stockmans butiksregister og center register
  • Kvadratnet data (100m celler og opefter) med data om danskernes forbrugsadfærd, forbrugsmuligheder, køn, alder og mange andre sociodemografiske data
  • §34 telefondata
  • Smiley data med restaurationer og cafeer og kantiner
  • Robinson data med personer der ikke vil modtage reklamer
  • - og mange andre typer af data.


Alle de data vi råder over kan integreres både i områder ned til 100x100m eller baseret på adresser. Dette giver mulighed for etablering af BIG DATA sæt som kan integreres med virksomhedernes egne data.
Hvis man vil have glæde af de nye BIG DATA og de muligheder de giver, er det vigtigt at tage stilling til, hvordan BIG DATA kan integreres i beslutningsprocesserne.
Med andre ord bør man udvikle en BIG DATA strategi for virksomheden. Jo før jo bedre, for der bliver kun flere data at tage stilling til.
Flere info om dataprodukter fra Gilling/TheHumanDecision KLIK her
MasterPlan er vores geografiske modellerings-værktøj til brug for detailvirksomheder og organisationer med flere eller mange geografiske placeringer.
MasterPlan er baseret på over 20 års softwareudvikling og erfaringer med geografisk baseret modellering. Data kommer fra både interne og eksterne kilder og integreres og analyseres.
MasterPlan kan give en organisation svar på:
  • Hvad er salgspotentialet på hver eneste af vores detailkædes 200 beliggenheder?
  • Hvor er de hvide pletter i kortet?
  • Hvor skal vores næste forretning placeres?
  • Hvad er konsekvensen af en ny konkurrent på adressen xxxx?
Ring til Finn Gilling på 60211704 eller send en mail for en uforpligtende snak.

Hvilke typer BIG DATA er der til rådighed?

Fremover vil det blive muligt at indhente og integrere stadig flere data fra offentlige virksomheder i BIG DATA data sæt.
Disse data vil også blive stadig mere opdaterede og i real tid.
Med andre ord vil man f.eks. kunne få at vide, hvornår en virksomhed har skiftet direktør bare ganske kort tid efter, det registreres hos det offentlige. Eller man vil kunne få at vide, hvem der har fået nyt energimærke.
Finn Gilling,
direktør, Cand.merc.
The Human Decision/Gilling
KONTAKT Finn Gilling:
Tlf.: +45 60211704 / Mail til Finn Gilling
Gilling/The Human Decision
Symbion Science Park
Fruebjergvej 3
2100 København

© 2014 All rights reserved by The Human Decision/Gilling