Virksomhedens beslutningsprocesser og BIG DATA strategi



En BIG DATA strategi skal besvare spørgsmål som disse:

  • Vi træffer hver dag en række beslutninger om f.eks. kunder, produkter, myndigheder, investeringer, prioriteringer, sortimenter osv. Vi kan spørge os selv, om vi bruger for lang tid og har for store usikkerheder i vores informations-grundlag? For her vil vi kunne få glæde af BIG DATA og integration af data, hurtigere analyser m.m.
  • Hvilke faktorer afhænger vores salg og omsætning af? Hvis vi kender disse faktorer kan vi bedre forudsige konsekvenserne af f.eks. at åbne nye butikker eller køre salgskampagner.
  • Hvem er vores kunder, og hvad ved vi om dem? Kan vi få mere at vide med BIG DATA? Med BIG DATA kan vores egne oplysninger om kunderne samkøres med eksterne oplysninger, så vi kan få mere at vide om vore kunder og deres behov og købsadfærd.
  • Hvad er vores omkostninger til produktion, og hvordan vil BIG DATA kunne hjælpe med at nedsætte dem og øge produktiviteten? Bruger vi mange penge på transport og logistik, så vil vi givetvis kunne spare penge på at benytte BIG DATA til bedre booking, turplanlægning m.m.
Info om rådgivnings- og dataprodukter fra Gilling/TheHumanDecision KLIK her
Koncepter:
Vi lever i en tid med mange forandringer, mange informationer, og mange komplekse udefrakommende sammenhænge der alle påvirker vores liv og hverdag.
I denne situation er det nemt at blive stresset og forvirret. Hos TheHumanDecision/Gilling ved vi, at stress og forvirring ikke kun handler om at være bange for at miste, men også handler om at være bange for at udvikle sig. Al udvikling er krævende og vanskeligt.
For at gøre udvikling nemmere, og for at springe en række faldgruber over i sin tænkning og opfattelse af verden, så har vi udviklet en række koncepter og modeller, som systematiserer de beslutninger og de overvejelser der følger med, på to centrale områder:
  • "Hvilke beslutninger skal vi træffe i virksomheden?".
  • "Hvordan skal vi træffe disse beslutninger?".
Ring til Finn Gilling på 60211704 eller send en mail for en uforpligtende snak om systematiserede beslutningsprocesser til at skabe langt bedre forudsigelser, planlægning og beslutninger, end de fleste virksomheder i dag har mulighed for.

Bliv klædt på med en
BIG DATA strategi

Med en BIG DATA strategi, der forklarer hvilke BIG DATA man vil anvende til hvad, bliver virksomheden klædt på og klar til at gribe disse nye muligheder, og ikke mindst undgå at sakke agterud i markedet i forhold til konkurrenterne. Med en BIG DATA strategi bliver virksomheden også mere klar til at forvalte sit investeringsbudget mere optimalt.
Måske er de BIG DATA man vil anvende fra det offentlige gratis, men det er ikke gratis løbende at have it-systemer til at indhente og integrere data i ens beslutningsgrundlag.
Ligeledes skal man også overveje de organisatoriske konsekvenser og hvilke kompetencer man fremover vil få brug for.

Hvis du vil vide mere om BIG DATA og BIG DATA strategi, så download og læs dette White Paper:
BIG DATA og BIG DATA strategi.


Our latest publication:
BIG DECISIONS driven by
BIG DATA!
LOOK INSIDE
"In Search of PROFIT"!
Order your copy of
"In Search of Profit" here for:
US$ 24.85 / € 19.85 /£ 14.85
(Vejl. pris i Dk.kr. 150,00 ekskl. forsendelse)


Finn Gilling,
direktør, Cand.merc.
The Human Decision/Gilling
KONTAKT Finn Gilling:
Tlf.: +45 60211704 / Mail til Finn Gilling
The Human Decision/Gilling
Symbion Science Park
Fruebjergvej 3
2100 Copenhagen
Denmark

© 2014 All rights reserved by The Human Decision/Gilling